Opdracht 3 ( transfer)
In onderstaande documenten staat het artikel hoe gerichte inzet van ICT leidt tot effectiever onderwijs. Aan de rechterkant is de theorie verwerkt in een DA-model.
Ik heb in deze les rekening gehouden met de theorie uit het artikel Hoe gerichte inzet van ict leidt tot effectiever onderwijs.


Naar aanleiding van dit artikel heb ik de volgende stelling ingebracht in de les:

Het is je plicht als docent om ICT middelen te gebruiken.

reacties:

  • Het is niet je plicht maar je veel ICT middelen kunnen wel een waardevolle functie hebben.
  • Bij juist gebruik geeft het juist veel ondersteuning. Je doet jezelf als docent ook te kort als je er helemaal geen gebruik van maakt.
  • Het is niet je plicht. Het is wel belangrijk om als docent aandacht te hebben voor differentie. ICT is niet altijd beter, maar kan wel een toegevoegde waarde hebben
  • Het is als docent wel je plicht om kritisch naar ICT middelen te kijken. Niet alles wat ICT is is goed.

 

Gouden tips:

  1. Gebruik ICT middelen alleen als je het goed doordacht hebt.
  2. Maak indien mogelijk onderscheid in minder snelle en snelle doorstroom leerlingen.